https://upscalerolexs.com
دات نت نیوک

دسته بندی مطالب آموزشی

برچسب ها

عضویت در خبرنامه

نام

شرح مطلب آموزشی

نکات مهم برای کوهپیمایی در زمستان (قسمت اول)

نکات مهم برای کوهپیمایی در زمستان (قسمت اول)

کوهپیمایی در زمستان نسبت به سایر فصول سال نیازمند آمادگی بیشتری است، مخصوصا اگر قصد دارید در مناطقی کوهپیمایی کنید که برف تازه باریده و یا به ارتفاعاتی بروید که بارش برف امری عادی است. به همین دلیل اگر تازه کوهپیمایی در زمستان را آغاز کرده­اید به این نکات مهم توجه کنید:

 

 

هرگز تنها به کوه نروید

اگر برای اولین بار است که در زمستان کوهپیمایی میکنید، جایی را انتخاب کنید که خوب میشناسید و یا خیلی بهتر است با کسی به کوه بروید که با­تجربه است. هرچقدر تعداد نفرات بیشتر باشد ایمنی بیشتر است، بنابراین هیچ­وقت تنها به کوه نروید.

درست لباس بپوشید

آنچه شما میپوشید ممکن است روزتان را بسازد و یا آن را به گند بکشد. استفاده از لایه­های مختلف بهینه­ترین راه برای حفظ گرمای بدن است. لباس­های پنبه نخی (cotton) نپوشید. لباس­های نخی رطوبت را در خود نگه میدارد و باعث میشود شما احساس سرما کنید. از لباس­های پشمی (wool) و یا سینتتیک برای اولین لایه پوشش خود استفاده کنید. لباسی با جنس پلار (fleece) بهترین گزینه برای لایه میانی است. برای روی لایه میانی خود میتوانید از یک کاپشن ضدآب با قابلیت تنفس استفاده کنید. این کاپشن شما را در شرایط بد محافظت خواهد کرد. اگر به لایه بیشتری احتیاج داشتید یک کت پر سبک بین لایه میانی و کاپشن خود بپوشید.

برای پاها از یک لایه بیس زیر شلوار کوهپیمایی خود استفاده کنید و روی آن یک لایه ضد آب بپوشید. اگر میدانید که دما به زیر صفر درجه میرسد از شلوارهای ضدآب اسکی استفاده کنید.

سرمازدگی یک خطر بسیار جدی در دماهای زیر صفر است و به احتمال خیلی زیاد ممکن است انگشتان دست و پا و صورت شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین پوشاندن این نقاط از بدن بسیار مهم است. همیشه دو جفت دستکش به همراه داشته باشید. یک جفت دستکش گرم برای زیر و یک جفت دستکش ضدآب برای روی آن. یک کلاه با کیفیت ترجیحا thinsulate و یک گتر گردن و یا کلاه طوفان (balaclava) شما را گرم­تر نگه میدارد.

پاها مهم هستند، به آن­ها فکر کنید

آن چیزی را که به عنوان کفش میپوشید بیشترین اهمیت را در فصل زمستان دارد. کفش­های سبک وزن ترکینگ تابستانه اصلا به درد زمستان نمیخورد. یک کفش با کف بسیار محکم که برای شرایط سخت طراحی شده بهترین گزینه است. ممکن است که در طول کوهپمایی نیاز باشد در نقاطی از کرامپون استفاده کنید، بنابراین بهتر است کفشی را انتخاب کنید که قابلیت نصب کرامپون داشته باشد.

انتخاب جوراب مناسب هم بسیار مهم است. پشم گوسفند (merino wool) به خاطر گرمای زیاد گزینه خیلی مناسبی است. جوراب­های ابریشمی (silk sock) ممکن است خیلی لاکچری به نظر بیایند اما واقعا زیاد گران نیستند و بدون آنکه زیادی حجیم باشند گرمای زیادی برای شما فراهم میکنند. مطمئن باشید که فضای کافی در کفشتان برای تکان دادن انگشتانتان وجود دارد.

ارتباط حیاتیست

همیشه به یک نفر در خانه و همچنین به افراد محلی بگویید که قرار است کجا بروید (فیلم 127 ساعت را ببینید). اگرچه این نکته مهمی است که باید در تمام طول سال آن را رعایت کنید اما در فصل زمستان به دلیل اینکه ممکن است شرایط آب و هوایی به صورت ناگهانی تغییر کنید، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکند. مطمئن شوید که تلفن همراهتان کاملا شارژ دارد. راه­های برقراری ارتباط با نیروهای امدادی را یاد بگیرید و اگر در کوه گم شدید یاد بگیرید چگونه توجه­ها را به خود جلب کنید تا نیروهای امدادی بتوانند شما را پیدا کنند.

بیشتر بخوانیم:

تفاوت wool و fleece

https://news.orvis.com/products-we-love/fleece-vs-wool

  thinsulate چیست؟

https://en.wikipedia.org/wiki/Thinsulate

balaclava چیست؟

https://en.wikipedia.org/wiki/Balaclava_(clothing)

فیلم 127 ساعت

https://en.wikipedia.org/wiki/127_Hours

 

لینک منبع

https://www.mountainwarehouse.com/expert-advice/top-tips-hiking-in-the-snow

تهیه کننده: آرش ناطقی

 

 

برچسب ها: | تعداد نمایش: (3399) | بازگشت

پست بر روی نظر

News Forex
123movies