https://upscalerolexs.com
دات نت نیوک

برچسب ها

عضویت در خبرنامه

نام

شرح فراخوان

14

قله سفیدخانی - اردیبهشت ماه

پست بر روی
اطلاعات کلی برنامه
عنوان برنامه قله سفیدخانی نوع برنامه کوهنوردی
سطح برنامه سبک سطح فنی برنامه  ندارد
تعداد روزهای برنامه 1 روز وضعیت شب مانی دارد (خانه)
زمان اجرا پنجشنبه و جمعه، 20 و 21 اردیبهشت محل قرار میدان آزادی  روبروی ایران فیلم
مهلت ثبت نام ظهر روز سه شنیه 18 اردیبهشت آخرین زمان کنسل کردن

سه شنبه 18 اردیبهشت

هماهنگ کننده برنامه نوشین جودزاده راهنمای فنی برنامه آقای مظاهری
هزینه تقریبی 60 هزار تومان  وسیله حمل و نقل مینی بوس
حداقل افراد ثبت نامی 10 حداکثر افراد ثبت نامی 17
شماره کارت واریز وجه

شماره کارت:
6221061208264137

بانک پارسیان به نام نوشین جودزاده

مبلغ واریزی جهت ثبت نام 60 هزار تومان 
هزینه کنسل کردن هزینه وسیله نقلیه
موقعیت جغرافیایی منطقه

قله سفید خانی ( اطلاعات کلی ) :

قله سفید خانی به مختصات N33 58 02.2 E49 34 14.2 و ارتفاع 3118 متر بلند ترین قله شهرستان اراک است که به فاصله 17.5 کیلومتری مرکز شهر اراک می باشد، از نام های قدیمی این قله می توان به " چراغ پا " اشاره کرد ، که بهترین فصل صعود این کوه رو می توان بهار اشاره کرد.

از روستا های اطراف این قله می توان روستای خانه میران در شمال ، عقیل آباد در شمال شرقی ، گوار و گوشه در شرق ، و ادامه خط راس تا قله شاهسوار به سمت جنوب شرقی و روستای باغ برآفتاب در غرب این قله اشاره کرد .

مسیر های دسترسی به قله :

مسیر شمالی ( خانه میران ) :

از اراک جاده ملایر یا شازند  را پیش رو گرفته و بعد از 12 کیلومتر ادامه مسیر از میدان شریعتی اراک ، دوربرگردون را دور زده ، دقیقا روبه روی دوربرگردان از پل زیر گذر راه آهن عبور کرده و مسیر روستای خانه میران را پیش گرفته که پس از 5 کیلومتر از دور برگردان به انتهای روستا به ارتفا 2250 متری می رسیم ، انتهای روستا ابتدای یال های کوه سفید خانی می باشد که می توان هر کدام از یال ها را جهت صعود به قله انتخاب کرد ، دسترسی به آب در این مسیر را میتوان فقط به روستا اشاره کرد ، آنتن دهی موبایل در طول مسیر وجود دارد.

مسیر غربی ( چپخلی ) :

از اراک جاده ملایر یا شازند را پیش رو گرفته  و بعد از 17 کیلومتر به روستای رباط میل رسیده که از پل زیرگذر داخل روستا دور زده و دو کیلومتر برگشته و از روی پل روگذر راه آهن عبور کرده و مسیر سیلوی موقت را پیش گرفته و دست راست سیلو جاده خاکی وجود داره بعد از 8.5 کیلومتر به چشمه آب معدنی  چپخلی به ارتفاع 2460 متری میرسیم و از آنجا یال جنوبی چشمه را پیش رو گرفته و وقتی روی خط راس رسیدم به سمت شرق حرکت کرده تا به قله برسیم . دسترسی به آب در این مسیر را میتوان فقط به چشمه چپخلی اشاره کرد ، آنتن دهی موبایل در طول مسیر وجود دارد.

مسیر جنوبی ( دره کوریل ) :

از اراک جاده ملایر یا شازند را پیش رو گرفته  و بعد از روستای رباط میل  از روی پل روگذر عبور کرده و وارد جاده ازنا می شویم ، تا به روستای باغ برآفتاب برسیم،همچنان به مسیر خود ادامه می دهیم،حدود1.5کیلومتر بعد در سمت چپ جاده به یک جاده فرعی میرسیم(این جاده دقیقا" قبل از پمپ بنزین واقع شده است)،این جاده را ادامه میدهیم تا به کارخانه شن و ماسه برسیم،مجدد درهمان مسیر به حرکت خود ادامه میدهیم تا به ابتدای دره کوریل برسیم ،مسیر داخل دره را ادامه داده تا به چشمه به ارتفاع 2430 متری  برسید دقیقا شمال چشمه از داخل دره مسیر پاکوبی قابل مشاهده است که با ادامه آن می توانید به قله برسید . در صورتی که مسیر پاکوب برایتان قابل رویت نبود و یا ... مسیر داخل دره را ادامه داده تا وارد مسیر غربی شوید. دسترسی به آب در این مسیر را میتوان به داخل دره کوریل و غار آب نزدیک قله اشاره کرد ، آنتن دهی موبایل در طول مسیر وجود دارد فقط در پیچ دره آنتن دهی وجود نداره .

مسیر شمال شرقی ( قره بلاغ ):

از اراک به سمت سنجان و سپس ضامنجان و بعد از ده کیلومتر به  روستای عقیل آباد رسیده  دقیقا انتهای روستا جاده خاکی دست راست را پیش گرفته تا به ابتدای دوزخ دره به ارتفاع 2100 متری می رسیم ، با ادامه مسیر دوزخ دره بر روی خط راس سفید خانی رسیده و نهایتا سمت غرب را پیش گرفته تا به قله برسیم . دسترسی به آب در این مسیر را میتوان به چشمه قره بلاغ اشاره کرد ضمنا چشمه های فصلی در دوزخ دره نیز وجود دارد ، آنتن دهی موبایل در طول مسیر وجود دارد.

غار های منطقه سفید خانی :

در این منطقه بالغ بیش از هشت غار وجود داره که نام بعضی از آنها به شرح ذیل می باشد .

1)      غار عین هو  2) غار آب   3) غار زیر آب    4) غار مو     5) غار کوریل      6 ) غار لانه روب

نمای قله شهباز و قلل اشترانکوه از فراز قله سفید خانی

غار آب

عقیل آب

هواشناسی و مسیر GPS

لینک هواشناسی :

https://www.accuweather.com/en/ir/arak/210434/daily-weather-forecast/210434?day

وسایل لازم

1. کفش کوه سبک
2. لباس گرم
3. لباس اضافه
5. چراغ پيشاني با باطري اضافي
6. بطري آب يك ونيم ليتري پر
7. فلاسك چاي درصورت تمایل

8. شام، صبحانه و ناهار را میتوان آورد یا اراک تهیه نمود
9. تنقلات و میوه
10. کمكهاي اوليه شخصي
11. کوله
12. کیسه خواب
13. زیرانداز
14. كارت بيمه ورزشي معتبر
15. داروی خاصی اگرمصرف می کنید

توضیحات لازم

برنامه از این قرار است که پنج شنبه عصر با خیال راحت سوار ماشین میشیم به سمت اراک، حدود ساعت 8 شب میرسیم و در جای اقامتی که انشانشاله فراهم میشه شب رو میگذرونیم. (چون فاصله نه اونقد زیاده که توی راه بخوابیم، نه اونقد کمه که قبلش بخوابیم.) خلاصه... صبح ساعت 6 به سمت پای صعود که حدود 15 کیلومتر با اراک فاصله داره حرکت می کنیم و از مسیر جنوبی داخل دره کوریل و نزدیکی چشمه چپقلی پیمایش قله رو شروع می کنیم که نهایتا 3 ساعت خواهد بود. انشالله ساعت 10 از جنوب شرق قله فرود می آییم و در مسیر برگشت، غار آب و نوعی از دودکش جن رو می بینیم. بعد از کمی پیمایش به دره دوزخ می رسیم و بعد از پیمودن دره به چشمه غره بلاغ می رسیم و بعد از مدتی استراحت به سمت روستای عقیل آباد به راه میفتیم که حدود 1.5 ساعت بعد به روستا می رسیم و از آنجا مسیر دره چنار را پیش گرفته و بعد از عبور از باغ ها و زمین های کشاورزی  روستای عقیل آباد به ابتدای دره چنار می رسیم. و بعد از مدتی پیمایش دره و رسیدن به مینی بوس، پیمایش ما پایان می یابد. (این پیمایش و کوهپیمایی مجموعا حدود 18 کیلومتر است). انشالله ساعت 8 شب تهران خواهیم بود. 

تماس با هماهنگ کننده
شماره تماس: 09374148397 ایمیل: nushin_judzade@yaho.com

اولویت با اعضا رسمی گروه است .(شرایط عضو شدن)

عضو کیست: عزیزانی که حق عضویت سالیانه یا شش ماهه خود را پرداخت نموده‌‌اند.

داشتن کارآموزی کوهپیمایی برای شرکت در برنامه های گروه الزامی است

کارت بیمه ورزشی: داشتن کارت بیمه ورزشی سال 97 برای تمامی شرکت‌کنندگان لازم است. لذا دوستانی که تا به حال کارت بیمه را دریافت نکرده‌اند لطفا با مراجعه به آدرس ذیل آنرا تا 72 ساعت قبل از روز برنامه تهیه نمایند. تهران، خيابان شهيد مفتح، خيابان ورزنده فدراسيون پزشكي ورزشي شماره تلفن 83826 داخلی 104 (ساعت 8 تا 15)
www.autclimbing.com

 

دسته ها: سال 1397, شش ماه اول سال 1397 | برچسب ها: | تعداد نمایش: (2291) | بازگشت

پست بر روی نظر

News Forex
123movies